۶ سوال از فیلمهای سینمایی که ذهن مخاطبان را درگیر میکند
تاریخ انتشار: ۱۳ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۴۲۹۷۴۳
به گزارش خبرنگار حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، همیشه در فیلمهای سینمایی اتفاقاتی میافتد که ممکن است منجر به ایجاد سوالاتی در ذهن شما شود. برخی از افراد تمایل دارند که این سوالات بی پاسخ را به عنوان نقص پیرنگ یا همان نقص در طرح داستان تصور کنند. اگرچه گاهی با کمی دقت میتوان توضیحی برای این ناسازگاری در فیلمها پیدا کرد، اما در مواردی نظریه نقص در طرح داستان نیز درست است.
بیشتر بخوانید:
اخباری که در وبسایت منتشر نمیشوند!
بیشتر بخوانید
۹ رازی که هالیوود در تلاش برای سر به مهر ماندنشان است چرا تخریب سازههای مشهور در فیلمها برای مخاطب جذاب است؟ باورهای اشتباهی که فیلمها در ذهن ما ایجاد کردندبا در نظر گرفتن این موضوع، همیشه بعد از تماشای برخی فیلمها سوالاتی ذهن مخاطبان را درگیر کرده که نتوانسته اند برای آن جوابی پیدا کنند. در اینجا چند مورد از آنها را بررسی میکنیم.
باز لایتر در «داستان اسباب بازی»
اگر باز لایتر باور دارد که یک رنجر فضایی است، چرا وقتی انسانی در اطرافش باشد دیگر حرکت نمیکند؟ این سوالی است که ممکن است ذهن خیلی از دوست داران این انیمیشن را درگیر کرده باشد اما قطعا در دوره کودکی متوجه آن نشده اید و با دیدن دوباره آن در بزرگسالی این موضوع توجه شما را جلی میکند. در طول این فیلم اسباب بازی «باز لایتر» معتقد است که یک رنجر فضایی واقعی است و هیچ شباهتی به دیگر اسباب بازیها ندارد. با این حال او هم مثل دیگر اسباب بازیها وقتی در اطرافش انسان ببیند بی حرکت باقی میماند؛ بنابراین اگر او واقعا فکر میکند که اسباب بازی نیست، چرا تصمیم میگیرد مانند یک وسیله بازی رفتار کند؟
جک اسپارو در فیلم «دزدان دریایی کارائیب»
در فیلمهای دوم و سوم دزدان دریایی کارائیب، سوالات زیادی در ذهن مخاطبان مطرح شد که بی پاسخ ماندند. در حالی که نمیتوان برخی از آنها را به نقص در طرح فیلم مرتبط دانست، ممکن است سوالاتی هم باشند کاملا به نقص پیرنگ درفیلم مربوط باشد. مثل فیلم «صندوقچه مَرد مُرده» و این سوال که جک اسپارو برای «کاتلر بکت» چه نشانه ای گذاشت.
بکت، نماینده شرکت بازرگانی هند شرقی است و از دزدان دریایی نفرت زیادی دارد. در دومین فیلم دزدان دریایی، او در صحبتش با ویل ترنر فاش میکند که در گذشته همراه جک اسپارو بوده و میگوید هر دوی آنها نشانه ای از خود را بر روی یکدیگر گذاشتند. علامت جک اسپارو "P" است که در بازوی او حک شده است، اما وقتی ترنر از بکت میپرسد چه علامتی روی او گذاشته شده، او موضوع صحبت را تغییر میدهد. این موضوع در فیلم سوم به نام «پایان دنیا» هم حل نمیشود و انگار فیلمسازها پاسخ دادن به این سوال را فراموش کرده اند.
نئو در فیلم «انقلابهای ماتریکس»
یکی از اتفاقات مهم در پایان فیلم «بارگذاری مجدد ماتریکس» این بود که شخصیت نئو با بازی کیانو ریوز در کما فرو میرود. در ادامه متوجه میشویم که او به نحوی بدون اینکه به چیزی نیاز پیدا کند، به ماتریکس متصل شده است. به این ترتیب قهرمانان دیگر داستان تلاش میکند که او را از این فضا نجات دهند. آنها در نهایت موفق میشوند و نئو را به دنیای واقعی باز میگردانند تا بتواند همه را نجات دهد. با این حال سوال این است، از آنجا که نئو به روش سنتی و معمول با ماتریکس ارتباط برقرار نکرده، چگونه آنها توانستند او را بازگردانند؟
موجودات فضایی در «نشانه ها»
در فیلم سینمایی «نشانه ها»، موجودات فضایی و بیگانه را میتوان با آب از بین برد. این مشکل تنها به فیلم سینمایی «نشانه ها» ختم نمیشود و تاکنون آثار زیادی در این ژانر بوده اند که راههای سادهای را برای شکست دادن مهاجمان فضایی در نظر گرفته اند. موجودات فضایی مهاجم در این فیلم به کارگردانی ام. نایت شیامالان، نسبت به آب حساسیت و ضعف دارند و آب برای آنها مثل یک اسید عمل میکند. این سوال ایجاد میشود که چرا آنها تصمیم میگیرند به سیارهای حمله کنند که در آن پر از ماده ای است که به آن حساسیت دارند.
میتوان احتمال داد از آنجایی که آنها بیگانه هستند، با شرایط سیاره زمین آشنایی نداشته اند، اما با توجه به اینکه آنها موجودات بسیار باهوشی هستند که به سفر در فضا تسلط دارند، باید چنین موضوع و مشکلاتی را در نظر میگرفتند چراکه آنها فقط یک کت ساده و یا یک بارانی برای محافظت از خودشان نیاز داشتند.
بتمن و نقاشی آتشین
در فیلمهای سینمایی بتمن با این وجود که یک بمب ساعتی به زودی شهر گاتهام را نابود میکند، شاهد هستیم که بتمن زمان زیادی را صرف میکند تا یه نماد آشتین را در یکی از پلهای مهم شهر ایجاد کند. درست است که این نماد باعث ایجاد وحشت در دشمنان بتمن خواهد شد، اما ساخت آن زمان زیادی را نیاز خواهد داشت. جدا از این، چطور میشود کسی او را در هنگام انجام این کار ندیده باشد و بتمن همچنان ناشناس باقی بماند؟
فیلم «تلقین»
«تلقین» از بهترین فیلمهای نولان است و یکی از بهترین فیلهای سال ۲۰۱۰ تلقی میشود. شخصیتهای این فیلم عالی و جذاب هستند و داستانی دارد که ذهن مخاطب را درگیر و با خود همراه میکند. تمام داستان فیلم از این قرار است که شخصیت کاب با بازی دی کاپریو، نمیتواند برای دیدن فرزندانش از اروپا به ایالات متحده برود. فردی مدعی میشود که میتواند در ازای انجام یک ماموریت خطرناک مشکل او را بر طرف کند.
اما این سوال در ذهن مخاطب ایجاد میشود درست است او نمیتواند پیش فرزاندنش در آمریکا برود، اما هیچ مشکلی برای رفتن فرزندان او به اروپا وجود ندارد. کاب به سادگی میتوانست با هماهنگی پدر همسرش (مایکل کین) فرزاندنش را در اروپا ملاقات کند.
منبع: cinelinx
انتهای پیام/
منبع: باشگاه خبرنگاران
کلیدواژه: سینمای جهان فیلم سینمایی سینمای هالیوود دزدان دریایی اسباب بازی فیلم ها جک اسپارو
درخواست حذف خبر:
«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را بهطور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کردهاست، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۲۹۷۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتیکه در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
خبر بعدی:
پارسا پیروزفر و اخاذی از زنان ثروتمند ؛ سکانسی که پربازدید شد | ببینید
به گزارش همشهری آنلاین، عاشقانه تاریخی «مست عشق» با حضور پارسا پیروزفر و شهاب حسینی که این روزها رکورد گیشه سینما را با ۵۰۸,۶۸۷,۵۲۵,۰۰۰ ریال در کمتر از دو هفته شکسته، دوباره اسم پارسا پیروزفر را نقل محافل سینمایی کرده است. این درحالی است که به زعم منتقدان جدی این فیلم هم با وجود ایراد و اشکال های فراوان، حضور چهره کاریزماتیک و محبوب این بازیگر روی پرده نقره ای یکی از دلایل اقبال و فروش این فیلم یه حساب میآید. به نظر میرسد پارسا پیروزفر که همچنان در شمایل جوان خوش سیما و معصوم سینما ۵۰ سالگی را از سر گذرانده، مسیر حرفهای و بی حاشیه اش را در سینما به آرامی طی میکند.
پیروزفر با داشتن چهره، فیزیک و استایل بازی منحصر به خودش، شانس بازی در نقش های منفی و بدمن های سینما به ندرت، نصیبش شده و همان معدود نقشهای منفی سینما نظیر یوسف «مهمان مامان» مهرجویی یا بهمن خان سریال «یاغی» بیشتر از ایجاد تنفر و انزجار، مخاطب را با او سمپات میکند.
فیلم سینمایی «نقاب» و نقشی که پارسا پیروزفر در آن دارد شاید تنها موقعیت سینمایی است که به پارسا پیروزفر جوان این فرصت را داد تا شرارت و خباثت را از پشت چشمان معصومش بیرون بکشد و شمایلی متفاوت از پارسای محبوب را به رخ مخاطب بکشد.
فیلمی ساخته کاظم راستگفتار که یکی از پدیدههای گیشه سال ۱۳۸۴ شد و سکانسهایی از آن همچنان در میان طرفداران و مخاطبان سینما دست به دست می شود. پارسا پیروزفر در این فیلم نقش پسر خوشسیما اما شیادی را بازی میکند که علاوه بر تبحر در قمار و بازی پوکر با ورود به زندگی زنان ثروتمند از آنان اخاذی میکند. او با امین حیایی همدست میشود و به سراغ زنان ساده اما سرمایه دار میرود و با رابطه گرفتن و فیلمبرداری و تهدید و اخاذیهای کلان از آنها جدا میشود.
کاراکتر نیما در فیلم «نقاب» تا قبل از قاچاقچی بیرحم سریال «یاغی» تنها نقش منفی کارنامه حرفهای این بازیگر محسوب میشود.
فیلم رکوردشکنی که نقدهای تند و تیزی را متحمل شد ؛ ماجرای مست عشق پارساپیروزفر و شهاب حسینی | وقتی کمدی دیگر پیشتاز فروش نیست
کد خبر 849570 منبع: همشهری آنلاین برچسبها خبر مهم پارسا پیروزفر بازیگران سینما و تلویزیون ایران سینمای ایران