داستان اسباببازی ۴ پرفروشترین فیلم شد
تاریخ انتشار: ۴ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۱۷۹۷۳۶
به گزارش ایسنا به نقل از اسکرین، این انیمیشن در هفته نخست اکران در سینمای آمریکا به فروش ۱۱۸ میلیون دلاری دست یافت که کمی پایینتر از پیشبینیها بود اما شروع مناسبی برای فروش محصول جدید استودیو انیمیشن والت دیزنی محسوب میشود.
چهارمین قسمت از انیمیشن «داستان اسباببازی» که پس از یک وقفه ۹ ساله و با گذشت بیش از ۲۰ سال پس از ساخت قسمت اول آن به سینما آمده است، در کنار فروش ۱۱۸ میلیون دلاری در آمریکا، ۱۲۰ میلیون دلار نیز در ۳۷ کشور دیگر فروخت تا با فروش جهانی ۲۳۸ میلیون دلاری، پرفروشترین فیلم گیشه جهانی سینما نام گیرد.
بیشتر بخوانید:
اخباری که در وبسایت منتشر نمیشوند!
این انیمیشن بهترین فروش آغازین را در مقایسه با سه قسمت قبلی در آمریکا به نام خود ثبت کرد و پس از انیمیشنهای «شگفتانگیزان ۲»، «در جستوجوی دُری» و «شرک ۳»، رکورددار پرفروشترین انیمیشنهای تاریخ سینمای آمریکا در هفته نخست اکران است.
در میان بازارهای خارجی «داستان اسباببازی ۴»، آمریکای لاتین بهترین عملکرد را داشت و مکزیک با فروش ۲۳.۴ میلیون دلاری پیشتاز شد و رکورد فروش آغازین سینمای این کشور شکست. سینمای آرژانتین نیز با فروش ۶.۹ میلیون دلاری برای محصول جدید دیزنی همراه بوده است.
«داستان اسباببازی ۴» را «جاش کولی» با فیلمنامهای از «ویل مککارمک» و «استفنی فولسوم» کارگردانی میکند. قسمت جدید این انیمیشن پس از یک وقفه ۹ ساله و با گذشت بیش از ۲۰ سال پس از ساخت قسمت اول آن به سینما آمده است. «تام هنکس»، «تیم آلن»، «کیانو ریوز» و «جردن پیل» از شاخصترین صداپیشگان این فیلم هستند.
کمپانی دیزنی که امسال فیلمهای «انتقام جویان: آخر بازی» (دومین فیلم پرفروش تاریخ سینما با ۲.۶ میلیارد دلار) و همچنین نسخه سینمایی «علاءالدین» را اکران کرده امیدوار است با «داستان اسباببازی ۴» به روند موفق خود در سال ۲۰۱۹ ادامه دهد.
کد خبر 445284منبع: همشهری آنلاین
کلیدواژه: سینمای جهان
درخواست حذف خبر:
«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را بهطور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کردهاست، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۷۹۷۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتیکه در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
خبر بعدی:
شلوغبازی رسانهای برای دروغپراکنی
جوینوست مولف «چرندنویسی در رسانهها» میگوید که در شلوغ بازیها هدف این است که «به جای انتقال یک داستان منسجم، مخاطب با تعداد زیادی داستان، کاملا گیج شود.»
اصطلاح «شلوغ بازی رسانهای» معانی مختلفی دارد؛ جلب کردن توجه رسانهها به یک موضوع خاص، به ویژه زمانی که هدف، جلب نظر عمومی یا ایجاد حاشیه باشد، یا ارائه تصویری نادرست از واقعیت در اخبار و گزارشها برای گمراه کردن مخاطب از جمله دلایل شلوغ بازی رسانهای است. در ادامه برخی از رایجترین دلایل آورده شده است:
جلب توجه: در دنیای شلوغ رسانهها، سازمانهای خبری همیشه در حال رقابت برای جلب توجه مخاطبان خود هستند. یک راه برای انجام این کار، گزارش اخبار به گونهای است که جنجالی یا هیجان انگیز باشد، حتی اگر کاملاً دقیق نباشد.
افزایش رتبهبندی: رسانهها در حال رقابت برای افزایش رتبهبندی خود هستند. اخبار جنجالی میتواند تعداد بینندگان یا مخاطبان را افزایش دهد، که میتواند منجر به افزایش درآمد از طریق تبلیغات شود.
پیشبرد یک دستور کار خاص: برخی از رسانهها از راهبرد شلوغ بازی برای پیشبرد یک دستور کار خاص یا هدفی مشخص شده، مانند حمایت از یک فرد یا جریان خاص یا برای تخریب و سیاه نمایی استفاده میکنند.
برای مصون ماندن در مقابل شلوغ بازیهای رسانهای و کاهش احتمال فریب خوردن، باید اخبار را از منابع خبری معتبر دریافت کنیم، همچنین با بررسی اخبار از منابع مختلف و بسنده نکردن به یک منبع خبری، تصویری کامل از داستان به دست آوریم.
همیشه در خاطر داشته باشیم که نباید اخبار را کورکورانه قبول کرد بلکه محتوای خبری را با دید انتقادی بررسی کرده و جانبداری رسانهای یا عدم دقت تولیدکننده محتوا را نیز در نظر بگیریم. اگر مطلبی یا تصویری در یک خبر مشکوک به نظر میرسد، قبل از اشتراکگذاری با دیگران، آن را بررسی کنیم.
به عنوان مثال هیاهوی بیبیسی فارسی در ماجرای نیکا شاکرمی برای القای یک سند دروغ، با توجه به تناقضات گزارش این رسانه، در نهایت رسوایی بیبیسی را در پی داشت و باعث تمسخر و کاهش اعتبار این رسانه شد.
در سال ۲۰۱۷ نیز دونالد ترامپ رئیس جمهور وقت ایالات متحده ادعا کرد که رسانهها «دشمن مردم» هستند. این ادعا نمونهای از نحوه استفاده از شلوغ بازی رسانهای برای تضعیف اعتماد به رسانهها و دشوارتر کردن مردم برای دسترسی به اطلاعات دقیق است.
همچنین در سال ۲۰۱۶ یک داستان جعلی در مورد پیتزاگیت، یک حلقه قاچاق جنسی کودکان که توسط مقامات عالی رتبه دموکرات اداره میشود، در رسانههای اجتماعی منتشر شد. این داستان هیچ پایه و اساسی در واقعیت نداشت، اما به طور گسترده توسط برخی رسانهها به اشتراک گذاشته شد. این داستان نمونهای از نحوه استفاده از شلوغ بازی رسانهای برای انتشار اطلاعات نادرست و گمراه کردن مردم است.
در سال ۲۰۲۰ نیز شیوع COVID-۱۹ منجر به افزایش اطلاعات نادرست و شلوغ بازی رسانهای در مورد ویروس و نحوه انتشار آن شد. برخی از مردم ادعا میکردند که این ویروس یک فریب است، در حالی که برخی دیگر بر این باور بودند که توسط دولت چین ایجاد شده است.
این اطلاعات نادرست منجر به سردرگمی و ترس گسترده شد، به نحوی که برخی مردم از اقدامات احتیاطی لازم برای محافظت از خود و دیگران در برابر ویروس خودداری کردند.
منبع: فارس
باشگاه خبرنگاران جوان وبگردی وبگردی